else for that matier - can simply put stories on air without discussion
with his editorial management. Of course we would have preferred
the source to have gone on the record - but neither you nor | can be
surprised that he/she chose not to do s0. In sum - neither the
source's anonymity nor the fact that for one particular piece of
information there was only one source made it wrong for us to use
the information in the way we did. There was no breach of the
preducer guidelines.

You talk about a right of reply. 1 agree. Our programmes did give
the Government a right of reply and will conlinue to do so. By 0730
on the morning that Andrew Gilligan brosdczst his first report on the
drafling of the dossier ihe Government reDIv WES Droaacasi. It was
.ina@veriently missed at U800 (though not by Radio 5) and was then
used throughout the day and across the piece. Ministers have gone
in and out of studios 1o say there was no disagreement about the
dossier, that Andrew (and the many others who have published
similar stories) have got it wrong - and so on. They will be zble to
continue to say this - but that does not mean we do not stand by the
story. We do.

On which point it is worlh going back to stage 1. We have not
suggested that the 45 minute point was invenied by anyone in
Downing Street against the wishes of anyone in the intelligence
community. We have suggested that there are pertinent and
serious questions {o be asked about the presentation of the
intelligence material - a rather different point and one which | am not
convinced your letter recognises.

Yours sincerely,

RN

(Richard Sambrook)



