In response 1o this we hzve provided the Government with frequent
end ample opporiunities to stete their position and 1ebut the
ellegetions and this you hzve done. This is & perectly fzir and
proper journelistic process which we stznd by.

Now 1o your queslions end | meke no zpology for repealing some of
the points | have just mzde.

O Does the EBC still siend by the allegstion it mede on 29" May
thet Number 10 added in the 45 minute claim to the dossier ?

The ellecetion wes nol mede by the BBC but by our scurce - a
senior ctlicial involved in the compilation of the dossier - and the

EBC ciands by the reporiing of it.

Andrew Gilligan mzde il clear that zccording 10 his source the 45
minule claim was rezl, but unrelicble, intelligence information.

We do not report everything thet every source tells us. In this
instance we believe thal the source is credible and that it was
legitimzte to place his ccncerns in the public domain given what we
knew of the February doseier and the other points | have listed

ebove, We stand by this decision.

[t Does it &till stend by the sllegation made on the same day that
we 0id s0 egeinst the wishes of the intelligence agencies?

Again we reporied accurgtely what we had been told by the source
that the 45 minute clzim was included in the dossier “ggzinst our

wiches.”

2 Does it still slend by the zllegation made on that day thal both
we &nd the intelligence agencies knew the 45 minute claim to
be wrong and inserted it despite knowing that.

Andrew Gilligan accureiely reporled the source telling him that the
government "probebly knew that the 45 minute figure was wrong”

and that the claim was “questionsble.” The basis for this asserlion
by Andrew Cilligan’s source was that the informztion sbout the 45

LN S R



